A Milli Futbol Takımı'nın eski teknik direktörü Şenol Güneş, Türkiye'nin ABD galibiyeti sonrası Dünya Kupası serüvenini masaya yatırdı. Güneş, başarısızlığın temelinde liderlik eksikliği ve saha içi dağınıklığın yattığını vurguladı.
Dünya Kupası'na veda eden Türkiye'nin, ABD karşısında aldığı 3-2'lik galibiyeti "buruk bir teselli" olarak nitelendiren Şenol Güneş, turnuva boyunca yaşananları açık yüreklilikle değerlendirdi. Deneyimli teknik adam, "Beklentiyi çok büyüttük, ancak saha içinde ve dışında büyük bir dağınıklık vardı" diyerek çarpıcı ifadeler kullandı.
"HEDEFTE SAPMA VE YÖN KAYBI OLDU"
Takımın potansiyelinin farkında olduğunu ancak saha içinde bu yeteneği yönetemediğini belirten Güneş, "Yetenek ve yaratıcılık olarak ABD'den çok daha iyiyiz. Ancak hedeften sapma olunca yön kaybı kaçınılmaz oldu. Avustralya ve Paraguay maçlarında yaşadığımız kayıplar, motivasyon eksikliği ve vizyon çizemememizden kaynaklandı" dedi.
"HERKES KAFASINDAN BİR ŞEYLER SÖYLEDİ"
Takım içindeki organizasyon bozukluğuna dikkat çeken Güneş, sözlerine şöyle devam etti: "Bir başarıyı elde etmek için liderlik, motivasyon ve ekip çalışması şarttır. Biz bir vizyon etrafında birleşmek yerine, herkesin kafasına göre konuştuğu bir dağınıklık yaşadık. Yetkililer, yetkisizler; herkes bir şeyler söyledi. Bu durum oyuncuları saha içinde olumsuz etkiledi."
UĞURCAN ÇAKIR'A SAHİP ÇIKTI
Dünya Kupası'nda eleştirilerin odak noktasındaki isimlerden biri olan kaleci Uğurcan Çakır'ı savunan Şenol Güneş, "Uğurcan Türkiye'nin en iyi kalecisidir. Uzaktan yediği goller tartışılabilir ancak o bu durumun üstesinden gelebilecek bir isim" değerlendirmesinde bulundu.
"GELECEĞİ PLANLAMALIYIZ"
Arda Güler ve genç oyuncuların performansına da değinen Güneş, "Arda'nın üzülmeye hakkı yok, eleştiri ve takdir bu işin parçası. Şimdi yapılması gereken tek şey; ne yaptığımızı bilmek ve geleceği ortak akılla planlamaktır. Her gün yeni bir başlangıçtır" mesajını verdi.